Szakmai cikkeink

Fedezze fel az interim menedzsment világának kulisszatitkait, és szerezzen mélyebb, gyakorlatias betekintést a szakma kihívásaiba és lehetőségeibe. Cikkeink segítségével megértheti, miként hozhatnak átmeneti vezetőink azonnali értéket és megoldásokat a vállalatok változó környezetébe.

Az interim szakember kiválasztásának dilemmája

Az interim szakember kiválasztásának dilemmája

Korábbi írásainkban több oldalról vizsgáltuk, hogy milyen üzleti-szervezeti szituációkban merül fel a vállalati döntéshozókban interim menedzsment szolgáltatás igényben vétele, és hogyan segít az interim menedzser ezekben a helyzetekben.

Most azt a kérdést tesszük fel és vesszük egy kicsit górcső alá, hogy milyen tényezők és szempontok játszanak szerepet a megbízást ellátó szakember kiválasztását és elfogadását illetően? Mit (és mit nem) érdemes mérlegelni a döntés során? Ez egy fontos – általában utolsó és egyben döntő – lépés az együttműködés előkészítési szakaszában és sok esetben gátja is a kooperáció elindulásának.

A kínálat

Az interim menedzsment karriert választó szakemberek mögött általában több évtizedes karrier, azaz szakmai- és vezetői tapasztalat van. Ez jellemzően több vállalatnál, több iparágban szerzett tudást és  magasabb szintű vezetői pozíciókban szerzett tapasztalatot jelent. Ez alapján bízvást elmondható, hogy egy interim feladatra delegált, vagy delegálandó szakemberek magasabb szintű (de legalább azonos szervezeti szintű) pozíciókban edződtek, mint amire a megbízás szól.

A kereslet

A „keresleti oldalon” egyértelmű elképzelés van jelen: egy ún. „ideálprofil”. Ez – jellemzően gap management szituációban – az adott, a szervezetben meglévő pozíciónak a „munkaköri leírása” annak minden képzettségi, szakmai tapasztalati és egyéb kompetencia feltételeivel. Ehhez adódik az a vágy, hogy az eddigi menedzserünk pozitív személyiségjegyeit, cég és termék specifikus ismeretét is bírja a jelölt, de esetleges gyengeségeit, negatív tulajdonságait természetesen ne! Tehát az ideál profillal leírt szakember tipikusan az, akit általában hosszú toborzási és kiválasztási folyamat végén lehet csak megtalálni (ha egyáltalán létezik!). Egy valami elég valószínű: az adott pillanatban elérhető interim menedzserek között nem fogjuk megtalálni Őt.

A javaslat

Ahhoz, hogy az interim együttműködés létrejöjjön, összhangba kell hozni a keresleti és a kínálati oldal paramétereit, döntési kritériumait. Az előkészítő megbeszélése(ke)n mi, mint szolgáltatók igyekszünk gyorsan felmérni a helyzetet, megérteni az ügyfelünk problémáját és arra megoldási javaslattal élni. Igyekszünk a döntéshozóval együtt feltárni, hogy mi a fő célja és erre a célra fókuszálva megtalálni azt az interim menedzser profilt ami a lehető leghatékonyabb. Az interim megbízás nem a hosszútávú megoldás, hanem egy olyan felelősségteljes lépés, ami a kockázatok minimalizálása mellett megadja a lehetőséget a hosszútávon is jól működő helyzet megteremtéséhez.

Az interim szerződés időszakára az ideális interim menedzsert kell tehát keresni – másként mondva: olyan interim szakembert érdemes kiválasztani a megbízásra, aki sokszínű szakmai múltjának tapasztalatait felhasználva szinte azonnal képes a feladatokat elvégezni, aki tovább lendíti a szervezetet a kritikus időszakon és új ötletekkel, praktikákkal, módszerekkel képes a működést egy magasabb szintre emelni. Ez idő alatt a szervezet megtalálhatja a számára „ideális” jelöltet a hosszútávú együttműködésre, aki képes átvenni a feladatokat az interim szakembertől és a cég sikerességéhez stratégiai távon is hozzá tud járulni.

Készen áll az új megoldásokra?
Beszéljünk a lehetőségekről!

Konzultációt kérek

Ügyfeleink

Katek
Losberger de Boer
Ecseri kft
Aalberts ips
Woco
Agrofeed
Harman
Arri Rental
Fressnapf
Demeter Biosystems