5 szervezeti élethelyzet, amikor érdemes interim menedzsert alkalmazni
Tapasztalt vállalatvezetők tudják, hogy mik a jó interim menedzser ismérvei, de vajon azt is tudják, hogy mikor kell alkalmazni egyet? Bemutatunk öt olyan szervezeti élethelyzetet, amelyek azt mutatják, hogy itt az ideje egy interim együttműködés létrehozásának!
1, Egy vezető vagy kulcsember hosszabb szabadságon van
Az apasági szabadságtól a sabbaticalig – mi történik, ha egy kulcspozícióban lévő vezetőnek hosszabb időre vissza kell vonulnia? Nem kell állandó alkalmazottal helyettesítenie ezt a személyt, de szüksége van egy tapasztalt vezetőre, aki távollétében irányítani tudja a csapatot – és pontosan ezt teszi egy interim menedzser.
2, Az állandó szervezeti létszám maximális, de extra támogatásra, erőforrásra van szükség egy túlterhelt időszakban
Lehet, hogy a „lean szervezetek” kevésbé költségesek, de ha a vezetők túlterheltté válnak egy-egy mozgalmas, intenzív időszakban, akkor nehezebben tudják hatékonyan menedzselni az irányításuk alatt állókat, és kevésbé tudják biztosítani a minőségi, időben teljesített eredményeket. Egy interim menedzser segíthet enyhíteni ezen a nyomáson azáltal, hogy a csúcsterhelésű időszakokban – ideiglenesen – extra szakmai és vezetői támogatást nyújt.
3, A piaci lehetőségek adta gyors növekedés
Az üzleti növekedéshez a gyors, határozott döntések és időben történő lépések kulcsfontosságúak. Akár új ügyfeleket szerez, akár új irodát vagy üzemet nyit, új termék bevezetését menedzseli vagy új képességekkel bővíti a jelenlegi csapatát, támogatásra van szüksége. Egy interim menedzser gyorsan rendelkezésre áll, hogy a jelenlegi ügyfelei számára továbbra is zökkenőmentesen működjenek a dolgok, amíg Ön újra gondolja – és akár meg is változtatja – szervezet jelenlegi és jövőbeni feladatait, struktúráját.
Az interim szakemberek széleskörű tapasztalataikat felhasználva akár képesek az új kapacitás, az új szervezeti egység vezetésére vagy egy újonnan összeállt csapat beindítására is. A lehetőségek maximalizálásához szükséges gyorsasággal, célorientáltan tevékenykednek és csak addig, amíg a szervezet a szolgálataikat igényli. Amint a munkaterhelés kiegyenlítődik, vagy az állandó csapatok a helyükre kerülnek, az interim menedzser mindenféle kellemetlenség nélkül távozhat a szervezet életéből.
4, Csapatának nincs tapasztalata a vállalat új szoftverplatformjával kapcsolatban
A technológia gyorsan fejlődik. De legyen szó új CMR-ről vagy akár vagy teljes vállalatirányítási rendszer bevezetéséről, a csapat „felzárkóztatása” nem megy egyik napról a másikra. Még akkor sem, ha egy külső beszállító partner kezeli a digitális átalakítási folyamatot (sőt!). Az alkalmazottaknak mindenképpen támogatásra van szükségük az új technológiához való hozzászoktatáshoz. Az új technológiában jártas interim menedzser segíthet a bevezetési folyamat egyszerűsítésében, a hatékony átállás megvalósításában.
5, Egy vezető váratlanul távozik
Még a legjobb utódlási tervezés mellett is előfordulhat, hogy váratlan távozások felborítják a szervezet működési egységét. Lehet, hogy megvan a potenciális belső jelölt a pozíció hosszútávú betöltésére, de ezen legjobb választásnak még egy kicsit több tapasztalatra van szüksége, mielőtt átveszi a gyeplőt. Kézenfekvő megoldás a piacról történő pótlás is, de a keresési és kiválasztási folyamat – reálisan tekintve – több hónapig is eltart.
Mindkét esetben egy interim menedzser tarthatja mozgásban és (cél)irányban a hirtelen vezető nélkül maradt szervezeti egységet, amíg a megfelelő személy készen nem áll arra, hogy állandó jelleggel átvegye a szerepet.
A fenti – korántsem teljeskörű – lista azt igyekszik szemléltetni, hogy számos olyan eset, helyzet adódik a cégek életében, amikor a az interim menedzsment szolgáltatás igénybe vétele ésszerű, szakmailag megalapozott, felelősségteljes és költséghatékony megoldásnak kínálkozik a döntéshozók számára.

